Weep no more; behold, the Lion of the tribe of Judah . . . has conquered . . . Revelation 5:5
But far be it from me to boast except in the cross of our Lord Jesus Christ . . . Galatians 6:14
You have been very angry with your Anointed One. Psalm 89:38
For I decided to know nothing among you except Jesus Christ and Him crucified. 1 Corinthians 2:2
Let the motto upon your whole ministry be - "Christ is All!" - Cotton Mather

Saturday, September 27, 2014

"That's My King!" Who In His Greatest Trial And Stress Would Pray His Father God Address Who Rules And Reigns O'er All Distress Our Loving Savior Seeks To Bless So To God's Will He Did Say Yes!

We've fallen asleep
Jesus' disciples fell asleep
Everyone has fallen asleep
But Jesus never fell asleep!

We've fallen asleep
Adam fell asleep
Abraham, Isaac, and Jacob fell asleep
David fell asleep
Peter, James, and John fell asleep
But Jesus never fell asleep!

We've fallen asleep
We've fallen asleep at church
Some of you are asleep right now
We've fallen asleep because the flesh is weak
But Jesus never fell asleep!

We've fallen asleep
And therefore we've fallen into temptation and sin
We've fallen asleep into sexual immorality
We've fallen asleep into lying
We've fallen asleep into lust
We've fallen asleep into murderous anger
We've fallen asleep into pride
We've fallen asleep into selfishness
But Jesus never fell asleep!

We've fallen asleep
We've said to God:  “Not Your will but mine be done!”
We've loved our own will more than God's will
We think we know better than God
We think we have better plans for our lives than God does
We think we love ourselves more than God loves us
But Jesus never fell asleep and always said to God:  “Not My will but Yours be done!”

We've fallen asleep
We've said to God:  “Not Your will but mine be done!”
We've said:  “My will be done and not my brothers' or sisters'!”
We've said:  “My will be done and not my mother's or father's!”
We've said:  “My will be done in marriage!”
We've said:  “My will be done in my sex life!”
We've said:  “My will be done in my job and career!”
We've said:  “My will be done in my use of drugs and alcohol!”
We've said:  “My will be done in how much I attend church!”
We've said:  “My will be done in church membership!”
We've said:  “My will be done in how I use my money!”
We've said:  “My will be done in how I use my time!”
We've said:  “My will be done in how I do; what I want to do; when I want to do it; and I'll do whatever I want to do!
But oh praise God!  Jesus never fell asleep and always said to God:  “Not My will but Yours be done!”

And praise God that because Jesus never fell asleep and always said to God:  “Not My will but Yours be done!”
We've been awakened!
All who have repented of their sins and believed in Him have been awakened!
We've been awakened from the dead!
We've been awakened through His life, death, and resurrection!
We've been awakened because He took upon Himself all God's wrath and judgment for all of our sleepy sinfulness!
We've been awakened because God has forgiven us all of our sins and counted us righteous in Christ!
We've been awakened, and God's Spirit lives in us to move us and to empower us to say “Not My will but Yours be done!”
We've been awakened to turn from every sin!
We've been awakened from sexual immorality!
We've been awakened from anger!
We've been awakened from violence!
We've been awakened from our pride and selfishness!
We've been awakened from every addiction!
Because Jesus never fell asleep and always said to God:  “Not My will but Yours be done!” As the preeminent Son Whose second to none; His reign has begun; And His will shall be done!

No comments: